Pozycjonowanie w Google de

Profesjonalne wsparcie dla polskich firm i organizacji w zaistnieniu w wyszukiwarce Google na rynku: niemieckim, austriackim oraz szwajcarskim

➡️ Zobacz moją prezentację o SEO w Google.de na SEO Meet Up w Poznaniu

Pozycjonowanie Niemcy

Jesteś przedsiębiorcą i szukasz
możliwości promocji swojego
biznesu w Niemczech?

Dopasowana oferta SEO dla Twojej firmy.
Zapraszam do kontaktu ⇨
Poznaj cechy szczególne niemieckiego rynku online

Zgodnie z danymi statystycznymi: z wyszukiwarki Google w Niemczech korzysta ponad 95% użytkowników tamtejszego kraju. Należy dodać jeszcze, że dziennie z internetu korzysta tam 87% obywateli Niemiec. Kolejną istotną statystyką jest również fakt, że wyszukiwarka Google.de to 3 najpopularniejsza wersja Google w Europie (ustępuje Google.com oraz Google.co.uk – źródło: http://gs.statcounter.com).

SEO w Niemczech

Zdobywaj ruch z niemieckiej wyszukiwarki Google – korzyści z pozycjonowania w Niemczech

O zaletach funkcjonowania na rynku niemieckim można by pisać naprawdę wiele. Rynek niemiecki staje się coraz bardziej atrakcyjny oraz co najważniejsze – dostępny dla polskich przedsiębiorców. Dopiero od jakiegoś czasu zauważalne jest, że upatrujemy u naszych zachodnich sąsiadów potencjał zaistnienia w sieci internetowej.

pozycjonowanie na niemcy

Źródło: Ahrefs

Polscy przedsiębiorcy chcący wejść na rynek niemiecki
mogą zyskać:

Zwiększenie wartościowego ruchu na stronie

Dzięki działaniom SEO możliwe będzie pozyskiwanie wartościowego ruchu na stronę, który w perspektywie czasu będzie mógł być zarówno inicjatorem procesu zakupowego, jak również będzie mógł finalizować sprzedaż. SEO jest procesem długofalowym, który w długim terminie będzie ściągał potencjalnych klientów na Twoją stronę www. Odpowiednio zoptymalizowane i usystematyzowane działania umożliwią pozyskiwanie ruchu również z innych krajów niemieckojęzycznych – Austrii, Szwajcarii, Luksemburga, czy Belgii

Zwiększenie sprzedaży

Wartościowy ruch z czasem będzie mógł generować pozyskiwanie lead’ów, realnie zainteresowanych zakupem Twoich usług, bądź produktów. Dodatkowo obywatele Niemiec o wiele bardziej przywiązują wagę do jakości danej usługi/ produktu niż do cen. Tym samym są o wiele bardziej skłonni do inwestycji w najwyższą jakość

Zwiększenie rozpoznawalności

Rozszerzając swoją działalność na kraje wysoko rozwinięte będziesz mógł jeszcze skuteczniej zwiększać rozpoznawalność swojej marki. Trzeba mieć na uwadze, że w samych Niemczech jest ponad 60 mln osób codziennie korzystających z internetu. Sam ten fakt powoduje, że inwestycja w rozwój działalności online staje się intratnym źródłem kształtowania wizerunku firm.
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych
w niemieckim Google

Chętnie pomogę w następujących kwestiach

Biegła znajomość języka niemieckiego, znajomość specyfiki tamtejszego rynku oraz doświadczenie w samodzielnym prowadzeniu kilkudziesięciu projektów dla klientów z Niemiec m.in z branży automotive, przemysłu spożywczego i medycznego, czy budownictwie sprawia, że zadbam o widoczność Twojego biznesu w niemieckim Google.

Managing-Reviews-And-Ratings-Icon

Przygotuję kompleksowy dokument wskazujący które elementy budowy serwisu warto udoskonalić, aby widoczność Twojego serwisu w wynikach organicznych Google stale wzrastała.

Website-Localization-Icon

Na bazie Twoich celów biznesowych wypracowuję optymalne rozwiązania, mające na celu rozwój Twojego e-biznesu w wyszukiwarce internetowej.

Getting-Quality-Backlinks-Icon

Pozyskuję wartościowe odnośniki poprzez m.in. marketing szeptany + artykuły sponsorowane do Twojego serwisu dla stron, których urzędowym językiem jest niemiecki. Nie pozyskuję linków masowo. Stawiam przede wszystkim na ich tematyczność oraz merytoryczny wymiar.

keyword research

Wyszukuję słowa kluczowe dopasowane do Twojego biznesu, tak aby potencjalni klienci mogli bez problemów do niego dotrzeć przez wyniki wyszukiwarki. Słowa kluczowe będą maksymalnie precyzyjne tzw. long tail oraz przynoszące realnie zainteresowanych Twoimi usługami/ produktami użytkowników.

Cyklicznie dokonuję analiz aktualnych wyników Twojego serwisu. Analityka pozwala mi wyszukiwać dotąd niszowych np. słów kluczowych, które jednak względem Twojego biznesu będą przynosiły realną korzyść.

SEO-Analytics-Image

Podpatruję działania, które przekuwają
w sukces u Twojego otoczenia konkurencyjnego. Wiem, że poprzez badanie konkurencji i wyciąganie z tego przemyślanych wniosków, Twój serwis będzie w stanie mocno z nimi konkurować.

Czego ode mnie nie usłyszysz

Zdobyte doświadczenie nie pozwala mi składać obietnic bez pokrycia

Prowadząc projekty z zakresu SEO stawiam na uczciwe podejście i partnerskie relacje z moimi klientami. Nie obiecuję “gruszek na wierzbie” i że da się zrobić wszystko oraz wszędzie zdobyć TOP1 na każdą frazę kluczową.

Czego ode mnie na pewno nie usłyszysz:

Pierwsza pozycja dla każdej frazy

Każdy biznes rządzi się innymi prawami. Dodatkowo ciężki start utrudnia również konkurencja o ugruntowanej pozycji rynkowej. Zdobyte doświadczenie umożliwia mi stwierdzić, że nie każdą stronę internetową da się wypromować na wszystkie słowa kluczowe na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Można podejmować próbę zdobycia jak najwyższych pozycji, jednak do tego potrzebna jest stała współpraca na linii klient – specjalista ds. SEO.

Szybkie efekty

Aktualne algorytmy wyszukiwarek internetowych są już mocno wyczulone na puncie “manipulowania” wynikami. To co kilka lat temu było osiągalne w krótkim czasie, obecnie nie jest już możliwe. SEO to proces długotrwały, nastawiony na osiąganie wyników w perspektywie kilku miesięcy od momentu rozpoczęcia współpracy. Chcąc być w pełni szczerym ze swoim klientem nie mogę mu zagwarantować osiągnięcia szybkich efektów bez m.in. uprzedniego wdrożenia całości zaleceń zawartych w audycie SEO, czy braku stałego rozwoju treści w obrębie strony.

Brak przejrzystości

SEO nie jest wiedzą tajemną. Współpracując z klientami stawiam na pełną przejrzystość oraz edukację na każdym etapie współpracy. Nie wyobrażam sobie sytuacji w której mój klient nie miał świadomości procesów SEO oraz nie byłby informowany o najważniejszych elementach realizacji usługi.

Płatność tylko za efekt

Płatność uzależniona od efektów dla mnie jest jedynie dodatkowym modelem rozliczeniem na linii klient – SEO-wiec. Każdego miesiąca na rzecz klienta wykonywana jest konkretna praca, która jest rozliczana. W skład pracy wychodzą m.in. działania optymalizacyjne, copywriting SEO, pozyskiwanie konkretnej puli linków, przeprowadzanie cyklicznych analiz, na bazie których tworzone będą rekomendacje doskonalące serwis w oczach wyszukiwarki, etc.

No dobra, skoro nie obiecuję Ci takich rzeczy, to po co moja obsługa SEO?

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google - na co możesz
liczyć z mojej strony

Od ponad 6 lat spotykam się z przedsiębiorcami z Niemiec, zarówno z menedżerami najwyższego szczebla, jak również z szefami jednoosobowych działalności w celu wyjaśnienia im na czym poleca specyfika usług SEO.

Pełna transparentność

We współpracy ze swoimi klientami stawiam przede wszystkim na jawności swoich działań. Klient jest informowany na każdym etapie współpracy o podejmowanych działaniach. Każdorazowo co miesiąc wysyłam swoim klientom raport z przeprowadzonych działań, planami na kolejne miesiące oraz raporty dotyczące ruchu, pozycji słów kluczowych, czy zestawień pozyskiwanych linków.

Wsparcie merytoryczne

Chcę, aby moi klienci wiedzieli, że mogą każdorazowo liczyć na moje wsparcie względem działań z zakresu marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Podczas współpracy cyklicznie przesyłam kolejne dokumenty z rekomendacjami SEO, które mają na celu stałą poprawę serwisu w oczach robotów wyszukiwarki. W razie konieczności uczestniczę w spotkaniach z klientami w celu omówienia strategii z zakresu SEO, czy UX.

Stały kontakt

Chcąc, jak najefektywniej współpracować ze swoimi klientami utrzymuję z nimi stały kontakt – a nie wyłącznie przypominanie o sobie w momencie raportu i konieczności opłacenia usług. Ja stoję na stanowisku, żeby osiągać jak najlepsze rezultaty należy stale dzielić się wiedzą oraz podejmować inicjatywę na przestrzeni całego miesiąca.

Znajomość niemieckiego rynku

Znam się na rynku niemieckim, znam tamtejszy język, zwyczaje mieszkańców. Wiem w jaki sposób Niemcy korzystają z wyszukiwarek oraz na jakie elementy zwracają szczególną uwagę. Dzięki takiemu przygotowaniu mogę wspierać swoich klientów, chcących zaistnieć w niemieckim Google.

Pozycjonowanie strony w Niemczech

Najważniejsze elementy skutecznie realizowanej
strategii SEO na rynku niemieckim

Rynek niemiecki zaznacza się kilkoma bardzo istotnymi elementami,

które w znaczący sposób odróżniają go od naszego rodzimego w Polsce

pozycjonowanie stron na niemcy

Tworzenie contentu oraz dystrybuowanie treści na zewnątrz

Nie ma znaczenia czy chodzi o content widoczny na Twojej stronie www, czy tekst okalający odnośniki – należy zwrócić szczególną uwagę na tworzone treści uwzględniając różnice językowe pomiędzy wszystkimi krajami używającymi języka niemieckiego.

Dodatkowo należy mieć na uwadze, że Niemcy bardzo zwracają uwagę na poprawność językową oraz stosowaną stylistykę. Dla użytkownika z Niemiec liczy się przede wszystkim treść i to co może się z niej dowiedzieć. Na drugi plan schodzą walory estetyczne serwisu www.

Local-SEO-Customers-Tab-Image-004

Chcąc skutecznie rywalizować z innymi serwisami na rynku niemieckim, czy austriackim należy wybrać odpowiednią domenę

Mam tu na myśli wybór dla serwisu przeznaczonego do pozycjonownia na rynku niemieckim – rozszerzenia “.de”, bądź w ostateczności w oparciu o katalog – czyli np. “.com/de”. Analogiczne działanie należy przenieść względem serwisów pozycjonowanych na pozostałych rynkach niemieckojęzycznych.

Wielokrotnie przeprowadzane testy i praktyka wykazały, że o wiele skuteczniej prowadzone są działania SEO w oparciu o dedykowane domeny krajowe.

Local-SEO-Customers-Tab-Image-004

Należy zwracać szczególną uwagę na stosowane zróżnicowane słownictwo

Optymalizacja serwisu pod kątem wyszukwiarek internetowych w Niemczech powinna również skupiać się na zrozumieniu i wdrażaniu cech szczególnych niemieckiej gramatyce, jak również użytkowaniu charakterystycznych dla tego języka – przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Pod uwagę należy również optymalizację nakierowaną na składowe wyrażenia.

Dodatkowo należy mieć na uwadze złożoność języka niemieckiego. Dlatego też optymalizacja stron w tym języku powinna się skupić na precyzyjnych frazach long tail-owych wraz ze stosowaniem ich odmian.

Local-SEO-Customers-Tab-Image-005

W Niemczech spory odsetek pozyskiwanych odnośników stanowią linki z artykułów sponsorowanych

Zrównoważona strategia link building na rynku niemieckim powinna skupiać się również na przeniesieniu pewnej części budżetu na pozyskiwaniu linków z wysokiej jakości linków ze stron powiązanych tematycznie z daną branżą.

Linki z artykułów sponsorowanych wielokrotnie mają znacznie lepszą jakość niż te pozyskiwane przez Linkbuilderów. Wynika to z faktu mocy miejsc (stron www), na których tego typu linki są umieszczane.

Zainteresowany usługami pozycjonowania w Niemczech?

Skontaktuj się ze mną i porozmawiajmy nt. współpracy, mając na celu kompleksową obsługę SEO i pozycjonowanie w Niemczech

Pozycjonowanie Niemcy

więcej informacji ↓

FAQ - Pozycjonowanie Niemcy

Pozycjonowanie Niemcy - jakie daje korzyści dla Twojego biznesu?

Mówiąc o korzyściach z pozycjonowania w niemieckim Google można mówić naprawdę wiele. Wśród podstawowych korzyści możemy wskazać np. wzrost świadomości i rozpoznawalności marki w ujęciu globalnym – już nie tylko w Polsce będzie rosła świadomość o Twoim produkcie, lecz również wśród obywateli Niemiec, którzy charakteryzują się wysokim stopniem przedkładania jakości ponad wszystko.

Kolejną niezwykle istotną korzyścią z posiadania usług ukierunkowanych na SEO Niemcy i Austria oraz pozycjonowanie Niemcy / Austria (czyli połączenie działań on-site czyli optymalizacji oraz off-site – pozyskiwaniu wartościowych odnośników) w niemieckiej wersji wyszukiwarki Google – jest wzrost sprzedaży Twoich produktów lub usług. Obywatele Niemiec już teraz niezwykle bardzo cenią sobie polskie produkty. Tym samym, jeśli Twoja oferta to wysokiej jakości wyroby – z pewnością obranie kierunku na pozycjonowanie w Niemczech jest doskonałą formą pozyskiwania klientów na niemieckim rynku.

Cenną korzyścią z prowadzenia działań w wyszukiwarce Google.de dla potencjalnych klientów z Niemiec jest co poniekąd stanowi w ogólnym rozumieniu – rozwój Twojego biznesu. Mam tu na myśli nie tylko wzrost przytoczonej powyżej sprzedaży, ale również to co za tym idzie – dzięki pozyskiwaniu dodatkowego kapitału dla Twojego biznesu będziesz mógł w perspektywie czasu inwestować w zasoby wewnętrzne w Twojej firmie (np. dodatkowe szkolenia dla pracowników, nauka języków obcych, czy budowanie długotrwałych relacji z klientami stawiającymi przede wszystkim na wysokiej jakości produkty i usługi – samo to sprawia, że Twoi pracownicy będą mogli stale doskonalić swoje umiejętności zarówno “miękkie”, jak i te typowo “twarde”). Rynek niemiecki umożliwia rozbudowywać do tej pory nie wykorzystane pokłady w wysokich technologiach, w których Niemcy mają mocny wpływ w całej Europie oraz na świecie. Dzięki takiemu zastrzykowi doinwestowania Twoich działań będziesz mógł jeszcze bardziej myśleć również na przeniesienie swoich działań i na inne rynki europejskie. Aczkolwiek Niemcy są do tego idealnym startem również na bliskość geograficzną.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google - dla kogo?

Chcąc stale rozwijać swój biznes warto rozważyć wejście na rynek niemiecki. Niemcy stanowią ok 30% całości eksportu polski. Równocześnie warto mieć na uwadze fakt, że Niemcy to kraj o mocno ugruntowanej oraz co najważniejsze – stabilnej sytuacji gospodarczej. Co również istotne nasi zachodni sąsiedzi są fundamentem gospodarki UE. Znając tym kilka danych oraz preferencje niemieckiego konsumenta – pozycjonowanie w Google de jest idealnym elementem dotarcia do rynku o największym potencjale sprzedaży.

Pozycjonowanie w niemieckim Google szczególnie dedykowane jest przedsiębiorstwom stawiającym głównie na jakość swoich produktów, bądź usług. Klienci zza naszej zachodniej granicy w głównej mierze cenią sobie takie polskie wyroby lub usługi, jak np.:

  • produkty spożywcze;
  • produkty z drewna;
  • produkty wyposażenia wnętrz;
  • usługi budowlane;
  • motoryzacja;
  • produkty odzieżowe.

SEO Niemcy - jaka jest specyfika niemieckiego rynku?

Chcąc skutecznie rywalizować z innymi podmiotami w wynikach organicznych Google.de w Twojej branży należy skupić się na kilku bardzo istotnych kwestiach, które polscy przedsiębiorcy bardzo często pomijają – co często jest wynikiem braku znajomości rynku niemieckiego, są to m.in.:

  • rejestracja domeny “.de” – nie wiedzieć czemu często spotykam się z przekonaniem, że postawienie serwisu na “.pl” jest wystarczające i w grę wchodzi wyłącznie przetłumaczenie w obrębie 1 domeny, bądź Twoja oferta załączona w formie pliku do pobrania;
  • tworzenie treści w języku niemieckim – z doświadczenia wiem, że bezsensowne jest przetłumaczenie serwisu na język angielski i oczekiwanie, że zarówno strona znajdzie się wysoko w niemieckich wyszukiwarkach, jak i że konsument z Niemiec będzie chciał tego typu treść przeczytać – jest to błędne myślenie, które często zdarza mi się obalać w relacjach z klientami. Aby pozycjonowanie w Niemczech miało jakikolwiek sens i szansę powodzenia, treść musi być stworzona perfekcyjnie po niemiecku;
  • linkbuilding w języku niemieckim i na niemieckich stronach internetowych – tworząc wartościowe odnośniki warto skupić się wyłącznie na niemieckich serwisach www. Warto zwrócić również uwagę na Social Media, których użycie w Niemczech (dane za 2017r., źródło: extradigital.co.uk) różni się od statystyk z Polski. Tylko takie pozyskiwanie linków może w znaczący sposób wpłynąć na Twoje pozycje w niemieckiej wyszukiwarce Google, gdyż algorytmy wyszukiwarki będą mogły w prostszy sposób sklasyfikować Twój serwis jako dedykowany pod rynek niemiecki;
  • używanie zarówno w optymalizacji on-site, jak i w linkbuildingu fraz “long tail” – ponad 80% wszystkich zapytań do niemieckiej odmiany wyszukiwarki Google pochodzi właśnie z fraz “long tail” (składających się z kilku wyrazów, bardzo mocno precyzyjnych). Zatem dbając o cały proces SEO na Niemcy należy silnie brać pod uwagę wyrażenia już mocno skonkretyzowane – gdyż użytkownik niemiecki o wiele bardziej szczegółowo odpytuje wyszukiwarkę niż przeciętny użytkownik w Polsce. Dodatkowo dużo wnosi sam język niemiecki, który jest mocno rozbudowany;
  • pozyskiwanie linków z artykułów sponsorowanych – w Niemczech o wiele częściej korzysta się z pozyskiwania wartościowych linków z branżowych portali i stron www, które to mają charakter art. sponsorowanego. Wynika to z faktu, że częstokroć standardowe pozyskiwanie linków jest o wiele bardziej czasochłonne, gdyż zarówno na forach internetowych, blogach, czy miejscach niestandardowych ciężej o zostawienie odnośnika. Dlatego też mocno promowanym rozwiązaniem stają się linki pochodzące właśnie z miejsc sponsorowanych;
  • prosty i intuicyjny układ graficzny – Niemcy o wiele bardziej skupiają się w treść niż oceniają graficzny charakter strony www – wynika to po prostu z faktu, że podejmując decyzje o charakterze biznesowym Niemcy kierują się tym jak dany produkt, czy usługa została opisana. W ten właśnie tylko sposób można przekonać do dokonania zakupu – stąd tak istotne jest dbanie o warstwę contentową w której to użytkownik zainteresowany danym typem np. produktu nim dokona zakupu przestudiuje dokładnie cały opis, który po prostu musi być maksymalnie wyczerpujący.

Pozycjonowanie na Niemcy - czy daję gwarancję świadczonych usług?

Moja praca jako specjalisty SEO skupiona będzie na całościowym rozwoju serwisu (prace on-site) oraz pozyskiwaniu wartościowych linków. Znam biegle język niemiecki, dzięki czemu mogę wspierać swoich klientów również w rozwoju tworzonych treści na potrzeby SEO na Niemcy.

Czy pozycjonowanie na rynku niemieckim dobrze zrealizuje tylko agencja SEO w Niemczech?

Niekoniecznie. Pozycjonowanie zagraniczne niemieckojęzycznej strony w wyszukiwarce Google de jest zadaniem dla doświadczonych Specjalistów SEO, znających zarówno język niemiecki, różnice kulturowe panujące względem Polski, jak i trendy panujące u naszych zachodnich sąsiadów w tematyce SEO. Ja poprzez kilkuletnie doświadczenie w pracy z klientami z Niemiec poznałem elementy na które zwracają szczególną uwagę obywatele Niemiec (kwestia czasu pojmowanego w SEO, elementy jakościowe, jakie muszą być wpisane we współpracę, świadomość przewag biznesowych – Niemcy znacznie lepiej rozumieją swoje przewagi konkurencyjne, etc.). Znajomość języka niemieckiego jest jedynie narzędziem do efektywnej realizacji strategii SEO – a nie wyłączną umiejętnością.

Niemieckie Google vs. polska odmiana wyszukiwarki - najważniejsze różnice i podobieństwa

Planując działania z zakresu marketingu internetowego, a przede wszystkim promocji stron w Niemczech należy mieć na uwadze fakt, że mieszkańcy Niemiec bardzo zwracają uwagę na konkretność przekazywanych informacji – nie muszą być one bardzo nacechowane marketingowym żargonem, ważne aby w klarowny sposób informować o swoim produkcie, bądź usłudze. Co również bardzo istotne – zwracać trzeba mocno uwagę na korzyściach jakie niesie za sobą zakup Twojej usługi lub produktu. Trzeba pamiętać, że nasi zachodni sąsiedzi nie przywiązują zbytnio wagi do ceny, tylko patrzą na jakość usługi/ produktu. Zatem zachęcać należy zupełnie inaczej, niż to ma miejsce m.in. w Polsce, gdzie nie ma jeszcze takiego nastawienia w pierwszej kolejności na jakość (choć i to się z czasem zmienia).

Pozycjonowanie w Google niemieckim to mocne nastawienie na content marketing w prawdziwym tego słowa znaczeniu. Liczy się przede wszystkim merytoryczna warstwa opisu usługi, która często jest obdarta ze sprzedażowego i marketingowego charakteru. Niemieckie strony internetowe często znacząco się różnią od np. polskich – gdzie obecnie modny jest trend nowoczesnych stron w typie “flat design”, natomiast u naszych sąsiadów nie tak istotna jest wizualna warstwa na korzyść zawartości opisowej i przedstawiającej sam wyrób/ usługę. Zatem jeżeli Google niemieckie to w najbliższym czasie kierunek Twoich działań marketingowych to warto postawić na mocną współpracę z wydawcami treści, usprawniając tym samym cały content marketing.

Równie istotny czynnik jak działania contentowe, to zaangażowanie w social media. Działania linkbuilding w tym zakresie mają na celu dywersyfikowanie profilu pozyskiwanych odnośników. Które mimo, że nie mają aż takiej mocy SEO poprzez “link juice” to jednak są mocno zakorzenione w tamtejszej świadomości różnicowania działań SEO. Social media w Niemczech zbytnio nie różnią się od tych jakie mamy dostępne w Polsce. Różnicować możemy jedynie niektóre serwisy które w Polsce nie są znane (jak np. Xing). Dzięki linkom z social mediów pozycjonowanie w Google de jesteśmy w stanie równoważyć zarówno sam profil linków, jak i doskonalić autorytet domeny firmy dla której prowadzimy działania SEO.

Jesteś zainteresowany
pozycjonowaniem
w Niemczech?

Skontaktuj się ze mną i zapytaj o możliwości
rozwoju Twojego e-biznesu w niemieckiej wyszukiwarce Google