Pozycjonowanie sklepów internetowych
Fizyczne utworzenie sklepu internetowego to dopiero pierwszy krok (i w zasadzie łatwiejszy) w rozpoczęciu sprzedaży drogą internetową. Mając sklep chcielibyśmy za pewne również, aby sprowadzał on wartościowy ruch na stronę (wartościowy w tym rozumieniu – sprzedający dany asortyment).
Chcąc docierać do potencjalnych klientów warto rozpocząć działania z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego, gdyż stanowi to w długim okresie jedno z najtańszych źródeł pozyskiwania ruchu (a co za tym idzie, możliwie i sprzedaży).
Czym się charakteryzuje pozycjonowanie Ecommerce?
Należy mieć na uwadze fakt, że optymalizacja sklepu internetowego a następnie jego pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy osoby odpowiedzialnej za strategię SEO. Sklepy internetowe często posiadają bardzo złożoną Architekturę Informacji, co sprawia, że istnieje znacznie więcej czynników, które należy wziąć pod uwagę zaczynając działania SEO dla E-commerce, niż dla standardowej strony firmy usługowej.
To co bardziej wyróżnia działania SEO sklepu internetowego względem stron usługowych to większy nacisk na optymalizację fraz long tail. Wynika to przede wszystkim zarówno z obszerności asortymentu sklepu, jak również intencji samych użytkowników, którzy coraz częściej precyzyjnie wyszukują konkretny typ produktu, bądź bardzo specyficzną nazwę kategorii produktów. Tym samym optymalizacja sklepu www jest o wiele bardziej złożona i wymaga weryfikacji większej ilości elementów budowy serwisu.
Korzyści z działań SEO dla Twojego sklepu internetowego
Większy ruch na stronie sklepu
Aby Twój sklep mógł sprzedawać wybrane produkty, najpierw musi pozyskać ruch. Ważne, aby był to ruch, który generują użytkownicy realnie zainteresowani Twoją ofertą. Dlatego tak ważne jest tworzenie dedykowanych landing page'y pod konkretne kategorie/ produkty, aby użytkownicy mogli być precyzyjnie kierowani do interesujących ich podstron.
Zwiększenie widoczności w Google
Zwiększanie widoczności organicznej polega na szerokim wprowadzaniu do TOP50, TOP10 oraz TOP3 wyników Google jak największej ilości powiązanych tematycznie z Twoim asortymentem fraz kluczowych. Dzięki temu zwiększysz swoje szanse na dokonanie konwersji
Zwiększenie rozpoznawalności marki
Im większą widoczność w Google uzyskuje Twój sklep internetowy, tym bardziej zaczyna on zwiększać swoją konkurencyjność w danej branży. Sklepy internetowe, które pracują nad rozpoznawalnością swojej marki, mają większe szanse na docieranie do coraz to większej grupy odbiorców
Zadaniem SEO jest już nie tylko zwiększanie ruchu na stronie oraz widoczności w wynikach wyszukiwania, ale również realny wpływ na generowanie przychodów danego sklepu. Zarówno działania SEO, jak też Google Ads (AdWords) stają się kluczowymi elementami wsparcia kanałów sprzedaży
Dzięki działaniom SEO dla sklepów internetowych możemy różnicować źródła pozyskiwania konwertującego ruchu na naszą stronę. Pozyskiwanie potencjalnych klientów z wyników organicznych w naturalny sposób umożliwia docieranie do nowych grup odbiorców, do których do tej pory nie było możliwości dotarcia
Sklep internetowy pozycjonowanie - na rynkach zagranicznych może być istotnym źródłem rozwoju Twojego sklepu. Rozpoczęcie działań promocyjnych za granicą umożliwi w perspektywie czasu docieranie do coraz to szerszej grupy odbiorców, potencjalnie zainteresowanych Twoimi produktami / wyrobami
Mogę pomóc Ci w następujących elementach
- Ustalenie kompleksowej strategii SEO i priorytetów działań w taki sposób, aby pozycjonowanie sklepu internetowego wykorzystywało najefektywniejsze działania w długim terminie
- Analiza konkurencji – pokazująca w którym momencie Twój sklep internetowy jest “na starcie”
- Kompleksowa analiza pod kątem SEO Twojego sklepu internetowego wraz z research’em słów kluczowych
- Analiza linkowania wewnętrznego oraz zewnętrznego
- Analiza pod kątem technicznego SEO w Twoim sklepie internetowym
- Tworzenie treści na stronę sklepu, zoptymalizowanej pod kątem SEO (opisy kategorii/ podkategorii, opisy produktów czy też opisy stron producentów)
- Wsparcie przy tworzeniu bloga / sekcji poradnikowej na stronie sklepu
- Optymalizacja sklepu pod kątem szybkości ładowania jego kluczowych elementów
- W razie możliwości wdrażanie koniecznych zmian na stronie sklepu
- Przeprowadzenie audytu użyteczności, który usprawni proces zakupowy na stronie sklepu oraz sprawi, że Twój serwis będzie bardziej intuicyjny dla użytkowników
- Wsparcie przy optymalizacji współczynnika konwersji (CRO)
- Monitorowanie prac SEO sklepu internetowego oraz pełne ich raportowanie w Google Data Studio
Mam doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów, opartych o następujące platformy
Chcesz pozyskiwać więcej ruchu z wyszukiwarki Google?
Zapytaj się mnie o pozycjonowanie Twojego sklepu w wyszukiwarce Google. Chętnie doradzę, ale też jasno postawię sprawę czego się nie da zrobić - oczekuj zatem szczerości, a nie stałego przytakiwanie "że wszystko się da"